به وب سایت سازمان مهاجرتی نوشین جوانشیر خوش آمده اید. لطفا جهت نمایش بهتر وب سایت از Mozilla Firefox استفاده فرمایید
  • تلفن تهران: 02144481283 و 8850 818-0912 |
  • »شماره مستقیم تورنتو: (تماس رایگان از ایران): 82802524-021
  • »تلفن دفتر تورنتو: 4011 561-416-1+ و 0351 884-905-1+ |
  • »فکس: 0097 884-905-1+
  • »جهت اقامت های اروپا و آمریکا و قبرس با شماره مستقیم تهران: 02182802524 تماس بگیرید.
  • »پایان
  • »
برنامه کارآفرینی فدرال (Start-up) Reviewed by Momizat on . هم‌چنان که پیشتر اداره مهاجرت اعلام کرده بود، ویزای جدیدی با عنوان Start-up  معرفی و اجرا شد که دارندگان آن ویزای اقامت دائم غیرمشروط دریافت می‌کنند. این ویزا ب هم‌چنان که پیشتر اداره مهاجرت اعلام کرده بود، ویزای جدیدی با عنوان Start-up  معرفی و اجرا شد که دارندگان آن ویزای اقامت دائم غیرمشروط دریافت می‌کنند. این ویزا ب Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » مهاجرت خود اشتغالی » برنامه کارآفرینی فدرال (Start-up)

برنامه کارآفرینی فدرال (Start-up)

هم‌چنان که پیشتر اداره مهاجرت اعلام کرده بود، ویزای جدیدی با عنوان Start-up  معرفی و اجرا شد که دارندگان آن ویزای اقامت دائم غیرمشروط دریافت می‌کنند.
این ویزا برای کسانی طراحی شده که فکر و ایده مبتکرانه و عملی که به کار بازار کار و سرمایه و صنعت کانادا بخورد دارند و حاضر هستند برای پیاده کردن این ایده با حمایت مالی بنگاه‌های تخصصی، وقت و انرژی بگذارند. بررسی و اظهارنظر در مورد اینکه ایده آنها مشخصات گفته شده را داراست برعهده شرکت‌های تخصصی سرمایه‌گذاری یا حامیان مالی از بیزینس‌های کوچک است که در اجرای این برنامه، همکار اداره مهاجرت هستند.در صفحه  سایت اداره مهاجرت فدرال این شرکت‌ها و نحوه کارشان معرفی شده‌اند.
خوبی این ویزا نسبت به ویزای مشابه قبلی یعنی برنامه کارآفرینی فدرال این است که این ویزا مشروط نیست و فرد با دریافت آن وضعیتی شبیه به سایر دریافت کنندگان ویزای اقامت دائم نظیر نیروهای ماهر و شاغلین فنی-حرفه‌ای خواهد داشت. خوبی دیگر این ویزا در مقام مقایسه، این است که همه بررسی‌های وقت‌گیر قبل از ارسال تقاضای رسمی انجام خواهد شد و به همین دلیل اداره مهاجرت اعلام کرده که زمان بررسی و صدور ویزای مربوطه در این اداره بسیار کوتاه خواهد بود که البته باید تنها امیدوار بود چنین شود.
نکته بسیار مهم این است که افراد برای اقدام در این برنامه نیاز به سرمایه ندارند و در حقیقت قرار است سرمایه اجرای ایده از سوی موسسات معرفی شده تامین شوند.
اما برای ارسال تقاضای رسمی به اداره مهاجرت باید ۴ شرط اصلی تامین شده باشند:
شرط اول: دریافت نامه حمایت مالی از طرح شما توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری معین شده
متقاضی باید با یکی از این شرکت‌ها تماس گرفته و پس از ارسال طرح خود و انجام فعالیت‌های خواسته شده و مورد نظر آنها، نامه‌ای مبنی بر تایید حمایت مالی آن شرکت دریافت کند. بدون چنین نامه‌ای پرونده مهاجرتی وی بررسی نخواهد شد. فهرست شرکت‌های مورد نظر.
شرط دوم: اثبات حداقل‌های مربوط به مهارت‌های زبانی
برای اینکه متقاضی بتواند برای این ویزا تقاضا دهد باید در یکی از زبان‌های رسمی کانادا، انگلیسی یا فرانسه، دارای سطح CL۵ و یا بالاتر باشد. این سطح زبانی در آزمون «آیلتس عمومی» معادل ۵ است. برای مقایسه این سطح با آزمون‌های رسمی انگلیسی یا فرانسه این صفحه را ببینید. باز هم تاکید می‌شود که اگر قصد ارائه نمره آزمون آیلتس را دارید باید عمومی (General) باشد و بدون داشتن این نمره، پرونده متقاضیان بررسی نخواهد شد. اگر فرد متقاضی پیش از این برای برنامه دیگری (مثلا کارآفرینی فدرال) اقدام کرده و نمره آیلتس خود را به اداره مهاجرت ارسال کرده و هنوز از زمان انجام آزمون دو سال نگذشته باشد، می‌تواند همان نمره را برای رعایت این شرط اعلام کند.
شرط سوم: ارائه مدرک تحصیلی
متقاضی باید حداقل یک سال تحصیلات پس از دبیرستان (در دانشگاه یا کالج) با وضعیت تحصیلی خوب good standing داشته باشد تا بتواند برای این برنامه اقدام کند. برای اثبات وضعیت تحصیلی خوب می‌تواند ریزنمرات یا گواهی یا مدارک تحصیلی مشابه را ارائه دهد. در این شرط، اتمام دوره تحصیلی قید نشده اما اینکه «وضعیت تحصیلی خوبی» داشته باشد شرط است.
شرط چهارم: داشتن توان پرداخت هزینه های اولیه مهاجرت
نظیر سایر ویزاهای مهاجرتی، متقاضی باید نشان دهد که قادر به تامین زندگی خود و خانواده‌‌اش در سال اول ورود به کانادا هست و به همین دلیل نشان دادن میزان حداقلی از منابع مالی (از حدود ۱۱ هزار دلار برای یک نفر تا حدود ۳۰ هزار دلار برای ۷ نفر یا بیشتر) الزامی است.
یادآوری می‌شود که اجرای این برنامه آزمایشی و به مدت ۵ سال خواهد بود و پس از آن اداره مهاجرت با بررسی نتایج حاصله در مورد تداوم، تغییر یا حذف آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ارسال یک دیدگاه

شما برای ارسال دیدگاه باید وارد شوید .

بازگشت به بالا