به وب سایت سازمان مهاجرتی نوشین جوانشیر خوش آمده اید. لطفا جهت نمایش بهتر وب سایت از Mozilla Firefox استفاده فرمایید
  • تلفن تهران: 02144481283 و 8850 818-0912 |
  • »شماره مستقیم تورنتو: (تماس رایگان از ایران): 82802524-021
  • »تلفن دفتر تورنتو: 4011 561-416-1+ و 0351 884-905-1+ |
  • »فکس: 0097 884-905-1+
  • »جهت اقامت های اروپا و آمریکا و قبرس با شماره مستقیم تهران: 02182802524 تماس بگیرید.
  • »پایان
  • »
کانادا برقراری تماس دیپلماتیک با ایران را بزودی شروع خواهد کرد. Reviewed by Momizat on . جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه از علاقه دولتش برای بررسی احیای روابط با ایران، چهار سال پس از قطع تماس های دیپلماتیک، صحبت کرده است. به گزارش خبرگزاری جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه از علاقه دولتش برای بررسی احیای روابط با ایران، چهار سال پس از قطع تماس های دیپلماتیک، صحبت کرده است. به گزارش خبرگزاری Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » اخبار » کانادا برقراری تماس دیپلماتیک با ایران را بزودی شروع خواهد کرد.

کانادا برقراری تماس دیپلماتیک با ایران را بزودی شروع خواهد کرد.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز دوشنبه از علاقه دولتش برای بررسی احیای روابط با ایران، چهار سال پس از قطع تماس های دیپلماتیک، صحبت کرده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه آقای ترودو روز دوشنبه گفت که ایران با برچیدن بخش هایی از برنامه اتمی اش “گام های قابل توجهی در جهت احترام به انتظارات بین المللی برداشته است”.
او گفت: “این تحولی مثبت است و من انتظار دارم تماس هایی (دیپلماتیک) بین کانادا و ایران پدید آید.”
نخست وزیر ۴۴ ساله کانادا که اکتبر ۲۰۱۵ با پیروزی حزب لیبرال در انتخابات پارلمانی نخست وزیر شد افزود:‌ “ما مسلما در هفته های آینده در جلسات کابینه بیشتر در این مورد بحث خواهیم کرد.”
کانادا روابط دیپلماتیک خود را در دوره نخست وزیری استیون هارپر، نخست وزیر و رهبر حزب محافظه کار، قطع کرد.
کانادا در تابستان سال ۲۰۱۲ روابط سیاسی خود را با ایران به حال تعلیق در آورد، سفارتش را در تهران تعطیل کرد و ایران کشور را بزرگترین تهدید برای امنیت جهان خواند.
دولت وقت کانادا پس از آن در ماه مه ۲۰۱۳ اعلام کرد که روابط تجاری خود را با ایران کاملا قطع می‌کند و فهرست تحریمهای خود علیه ایران را گسترش داد.
جان برد وزیر خارجه وقت کانادا در آن زمان گفت که این اقدام در اعتراض به برنامه هسته‌ای ایران و “نقض فجیع حقوق بشر و حمایت تهران از تروریسم” صورت گرفته است.
کانادا در دهه گذشته روابط سردی با ایران داشته و به جز برنامه هسته‌ای، مرگ زهرا کاظمی خبرنگار ایرانی-کانادایی در زندان ایران هم موجب تیرگی بیشتر روابط دو کشور شد.
کل روابط تجاری ایران و کانادا در سال ۲۰۱۲ به ۱۳۰ میلیون دلار رسید که ۹۵ میلیون دلار آن را صادرات غلات، روغن‌های گیاهی، میوه، مواد شیمیایی و ماشین آلات به ایران تشکیل می‌داد. ایران هم ۴۰ میلیون دلار میوه، خشکبار و پارچه به کانادا صادر کرد.
استفان دیون وزیر خارجه کانادا روز یکشنبه به یک روزنامه کانادایی گفت که دولت “به موقع” در مورد برداشتن تحریم ها علیه ایران و بازگشت شرکت های این کشور به تجارت با ایران تصمیم می گیر

بازگشت به بالا